Lipiec 6, 2017 Uncategorized 0

Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości co do prawidłowego działania licznika energii elektrycznej to możesz zgłosić ten fakt dostawcy energii składając wniosek o zbadanie urządzenia rozliczeniowo-pomiarowego.

Wniosek o zbadanie licznika

Każdy odbiorca energii ma prawo zażądać sprawdzenia czy licznik prądu działa w sposób prawidłowy. Właścicielem urządzenia rozliczeniowo-pomiarowego jest operator systemu dystrybucyjnego, zatem do niego zwracamy się z wnioskiem o zbadanie licznika. Badanie powinno być przeprowadzone w ciągu 14 dni od złożenia wniosku. Odbiorca ma także prawo zażądać przeprowadzenia kolejnego badania licznika. Zgłoszenie to powinno mieć miejsce w ciągu 30 dni od momentu otrzymania wyniku pierwszego badania. Warto wiedzieć, że jeśli okaże się że licznik działał dobrze to koszt badania będzie musiał pokryć odbiorca energii. W przypadku wyniku, że licznik działał nieprawidłowo koszt oczywiście ponosi dystrybutor energii.

Badanie licznika

Badanie licznika obejmuje sprawdzenie:

  • biegu jałowego licznika,
  • przekładni licznika,
  • dokładności wskazań licznika.

Pamiętajmy, że prace licznika może zaburzyć pole magnetyczne, wysoka temperatura czy wyładowania atmosferyczne. Na tego rodzaju działania niepodatne są natomiast nowoczesne liczniki energii elektrycznej.

więcej można przeczytać https://energiadirect.pl/poradniki/badanie-licznika-energii-elektrycznej